۱۳۹۰ فروردین ۲۴, چهارشنبه

صداهايي از خلال مبارزات در يونان

ما در اجنيما اعلاميه ی را منتشر مي سازيم آه بصورت غيرمستقيم از يك گروه در آتن دريافت شده است . و هم اکنون جيزهاي زيادي رباره اين گروه يا نويسندگان ان نمي دانيم اما بصورت آاملاً آسترده اي تا انجايکه بر عليه تبليغات جنگي بورزوازي مبارزه مينماييد انرا مي شناسانيم . چيزي آه در يونان در حال رخ دادن است ، فقط خشونت کسانيکه بدون فكر خود را آنارشيست مي نامند و بر
عليه حضور سرمايه داري در يك مقياس وسيعتر در هر نقطه از جهان مبارزه مي آنند — تا توجه ما را به اين بحران جلب کنند- نيست . اين نسخه در اينجا از زبان فرانسه ترجمه شده است .

بيانيه ي مجمع عمومى آارگران شورشي آتن در ساختمان ازاد هدش (GSEE) (آنفدراسيون عمومي آارگران يوناني)

ما در اينجا تصميم گرفته ايم آه خودمان تاريخمان را بسازيم تا اينكه ديگران تاريخ ما را تعيين آنند .
ما آارگران ساده ، شاغل و بيكار ، موقتى و دائمي ، بومى و مهاجر، صرفا تماشاگران غيرفعال نيستيم بلکه از زمانيكه قتل (الكساندروس Grigoropoulos) در عصرشنبه قبل رخ داد ما در تظاهراتي آه در مقابله با پليس براي تسخير مراکز و اکناف شهر بر پا داشته ايم ، بارها مجبور بوده ايم آه شغل و آارهاي روز مره مان را ترك آنيم آه بتوانيم با محصلين مدارس و دانشجويان دانشگاهي در خيابانها با ساير آارگران در اين مبارزه شرآت جوييم .
ما تصميم گرفتيم آه دفتر (GSSE) (آنفدراسيون عمومي اتحاديه ها)
  • را اشغال آنيم تا انجا را به محلي براي ملاقات آارگران و فضايي باز براي گفتگو تبديل نماييم .
  • بمنطور مقابله با داستانسرا يي هاي آه بوسيله رسانه ها تكرار مي شود همچون اينكه آارگران در اين مبارزات حضور ندارند ويا اينکه در دو سه روز اول طغيان خشم پانصد نفر اوباش متجلي گرديد ، بيان اوباش صفتان يا ديگر داستانهاى عجيب و غريب از تلويزيون جاييكه آارگران بعنوان قربانيان اين برخوردها حضور دارند و يا بروز بحران سرمايه داري در يونان و سراسر دنيا به يک دوره بيكاري منتهي مي شود آه گريبانگير انهاست ، جيزي آه رسانه ها و روسا ان را بعنوان يك پديده خنثي ملاحطه مي آنند .
  • بمنطور نماياندن نقش عمومي بروآراسى در اتحاديه ها در خلال ضعيف آردن اين شورش ها بوسيله آنفدراسيون عمومي آارگران يوناني (GSSE) و اتحاديه آامل ماشين آلات آه براي سالهاي متمادي بمنظور سست کردن مبارزات از ان پشتيبانى آرده است و قدرت مذاآرات و قيمت نيروي آارمان را خرد آرده است تا سيستم استثمار و بردگي مزدي را جاودانه سازد . رفتار (GSSE) در چهارشنبه قبل آشكار بود. (GSSE) برنامه تطاهرات و اعتصابات از بيش تعيين شده را ملغي آرد، در عوض گرد همايي مختصر در ميدان سيناتاآما بطور ناگهاني، شرآت آنندگان را متقاعد ساخت آه از ترس اينكه مبادا بوسيله ويروس قيام الوده شوند به سرعت پراآنده گرداند . باز گشايي اين مكان براى اولين بار به عنوان يك مجمع عمومي آه بوسيله همياري خودمان در خلال قيام ساخته وپرداخته شد نماينگر زماني است آه تا حالا از ان محروم بوده ايم .
  • ساليان دراز ما سرنوشتمان را از هر حيث و نوع در دستهاى آن ناجيان گذاشته ايم و حالا با پايان يافتن ان شان مان را بازمي يابيم ما آارگران مجبور هستيم مسئوليت هايمان را خود به عهده بگيريم و اميدهايمان را در رهبران عاقل يا نمايندآان صالح متوقف آنيم . ما بايد با صداى خودمان صحبت آنيم ، همديگر را ملاقات آنيم ، بحث آنيم ، تصميم بگيريم و براى خودمان بر عليه حملات همه جانبه آه به ما تحمل آرده اند و ما را مجبور آرده اند به ان عمل آنيم .
  • ساختن نطم وبه مقاومت پرداختن تنها راه حل براى گستراندن عقيده خود گرداني و همبستگي آارگري و متد مبارزاتي آميته هاي آارگري و نطم تربيت اجتماعي براي ملغي نمودن بوروآراسي اتحاديه اي مي باشد
براي سالها ما مجبور بوديم آه فقر ، مقاومت منفى و خشونت حين آار را تحمل آنيم . ما عادت آرده بوديم آه شاخصي براي مرگ و اسيبي آه اصطلاحا تصادفات ميشاب دنمان يم ىتعنص . ما عادت آرده بوديم آه جشم هايمان را به روي برادران مهاجرمان آه آشته مي شدند فرو بنديم . ما تلاش داشتيم با دلواپسى ناشي از زندگي خودمان را متقاعد آنيم آه از يك دستمزد آافى برخورداريم آه قادر خواهيم بود آه مالياتمان را بپردازيم و از تكفل يك مستمرى آه شبيه يك رؤياى دور از دسترس مي باشد فارغ شويم .
بدان منطور کاملا ما تلاش مي آنيم آه زندگى هايمان را در دستهاى رؤسا و نمايندگان اتحاديه ها نگذاريم و شورشى هاى متمرد دستگيرشده را در دستهاى دولت و ماشين عدالت ان وا نگذاريم .
آزادى فورى همه بازداشت شدگان و پس گرفتن هزينه هايي آه بر عليه
اتهام خود گرداني بر عليه آارگران زده مي شود
مجمع عمومى اعتصاب عمومى آارگران از ساختمان ازاد شده (GSSE) ساعت ١٨ در ١ سپتامبر ٢٠٠
مجمع عمومى آارآران شورشي
ترجمه از : م .الوند

0 نظرات: